Madeleine

Nästan levande

Kategori: mitt liv

Tillbaka i bloggvärlden igen, det blev ett relativt långt uppehåll. Vad var det som fick mig att börja blogga igen? Jo, jag är sjuk. Typiskt, va? Andra kollar på film när dom är sjuka men jag sätter mig vid datorn och bloggar.
 
Nu tror jag dock att det är påväg att bli bättre. En illamående våg flög över mig igår på eftermiddagen och jag spydde som en gris hela kvällen. Halvsov hela natten med feberfrossa, men smuttade på vätskeersättning varje timme. Jag råkade till och med somna med mitt glas och spillde ut det i sängen. Haha! Idag har jag fått behålla all mat och dryck och febern är borta. Jag gissar att det var matförgiftning, men är inte säker. Jag hatar att vara sjuk, jag kan inte sitta stilla och jag har svårt att medge för mig själv att jag mår dåligt. Trots att jag hade planerat för en vilodag så har jag hunnit med att gå på luciarep och fotocafé/vernissage. Jag stod modell på två bilder, jag kan visa upp dem här på bloggen någon dag.
 
Just nu är vi inne i ett textprojekt tillsammans med ettorna på teaterlinjen, vilket också känns typiskt att jag ska missa det. Veckan började med att alla i gruppen (vi var fyra stycken, två tvåor och två ettor) var friska och krya. Men dag två blev Alva sjuk och hoppade av. Vi var alltså tvugna att hitta en ny text för tre skådespelare och efter mycket om och men fick en scen ur "A lie of the mind". Dag tre blev jag sjuk och hoppade av men nu är Alva frisk och hon har tagit över min roll. Så hon håller febrilt på att lära sig replikerna inför morgondagens redovisning. KAOS. Jag tycker lite synd om våra ettor som har fått dras med os men jag måste medge att situationen är nästan komisk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: